Ajankohtaista

Kotka-Pyhtää - 19.03.2024 15:02

Otava telakoidaan 2.4. alkaen. Otavan ja Teklan telakointien vuoksi 2.4 – 30.4. ajetaan poikkeusaikataululla, jonka aikana yhteysalus Rosala 2 hoitaa Kotka-Pyhtään liikennettä ainoana aluksena. Muutoksia on viikonloppuliikenteen osalta. Muutos koskee kaikkiaan neljää viikonloppua huhtikuun aikana. Tekla I palaa liikenteeseen toukokuun alussa ja Otava toukokuun puolenvälin jälkeen.


Nauvon pohjoinen reitti - Innamo - 14.03.2024 09:26

Innamon pääsiäisen paluuliikenteen aikatauluja muutetaan ennakoitujen jääolosuhteiden vuoksi seuraavasti:

Sunnuntaina 31.3.2024 lauantain aikataulu
Maanantaina 1.4.2024 sunnuntain aikataulu
Tiistaina 2.4.2024 maanantain aikataulu


Paraisten reittialue - Viken - 07.03.2024 16:46

11.3.2024 alkaen siirrytään jääaikataulusta kelirikkoaikatauluun. Klo 09:00- ja klo 15:10 -lähdöillä Pensarista ajetaan Heisalan sijaan Ramsholmiin.


Nauvon pohjoinen reitti - Innamo - 05.03.2024 15:33

Nauvon pohjoinen yhteysalusreitti palaa normaaliin talviaikatauluun maanantaina 11.3.2024. Liikenne Lavarniin on yhä suljettu jäätilanteesta johtuen.


Muutoksia Nauvo–Korppoo ja Vartsalan reiteillä 6.6.2024 alkaen

Reittimuutokset ja kaluston päivitykset:

• Vartsalan reitillä tähän asti liikennöinyt lossi L-198 siirtyy Nauvo–Korppoo-reitille, jolloin Vartsalan reitille siirtyy akkusähkölossi L-317.
• Lossi L-198 on parhaillaan telakalla läpikäymässä laajamittaista perusparannusta, jonka aikana se muunnetaan akkukäyttöiseksi sähkölossiksi. Tämä muutos edustaa merkittävää askelta kohti vihreämpää ja kestävämpää liikennöintiä.
• Yllä olevien muutosten lisäksi lossi L-197 (aiemmin tunnettu nimellä Prostvik 1) tulee läpikäymään syksyllä 2024 vastaavan päivityksen. Tämän myötä myös L-197 muutetaan akkusähkölossiksi, vahvistaen Finferriesin sitoutumisen ympäristöystävällisen liikenteen kehittämiseen.

Palvelutason parannukset:

• Kaluston päivitykset ja liikennöintiaikatauluihin suunnitellut muutokset tuovat Nauvo–Korppoo-reitille huomattavan palvelutason parannuksen, lisäten liikennevuoroja noin 40 % verrattuna aikaisempiin kesäkausiin.
• Samanaikaisesti Vartsalan reitin kapasiteetti kasvaa yli 40 %, mahdollistaen sujuvamman ja tehokkaamman liikennöinnin alueella.
• Edellä mainitut muutokset vähentävät CO2-päästöjä merkittävästi, edistäen näin yhtiömme tavoitteita CO2-päästöjen vähentämiseksi ja ympäristövastuullisuuden parantamiseksi.
________________________________________________________________________________

Vuoden 2023 aikana Finferries kuljetti Nauvo–Korppoo-reitillä yhteensä 238 000 ajoneuvoa, mikä tekee reitistä vilkkaimman lossireitin Saaristomerellä. Akkukäyttöinen sähkölossi L-317 on liikennöinyt reitillä helmikuusta 2023 ja dieselkäyttöinen lossi L-197 on liikennöinyt osan kaudesta sähkölossin rinnalla.

Vuoden 2023 aikana Finferries kuljetti Vartsalan reitillä Kustavissa noin 150 000 ajoneuvoa. Reitillä liikennöi dieselkäyttöinen lossi L-198 (kapasiteetti 130 tonnia ja 36 henkilöautoa). Lossiin tehdään alkuvuoden 2024 aikana mittava perusparannus, jolloin lossi muutetaan akkukäyttöiseksi sähkölossiksi. Vartsalan lauttapaikan kasvavien liikennemäärien myötä on tarve isommalle lossille kasvanut, johon L-317 soveltuu hyvin suuremmalla kapasiteetilla (200 tonnia ja 52 henkilöautoa).

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että voimme yhteistyössä Varsinais-Suomen ELY-keskuksen kanssa tarjota alusmuutosten avulla asiakkaillemme entistä sujuvampaa liikennettä ja parempaa palvelutasoa sekä Nauvo–Korppoo-reitillä että Vartsalan reitillä. Samalla saamme CO2-päästöjä pienennettyä molemmilla reiteillä, mikä on arvojemme mukaista”, kertoo Finferriesin toimitusjohtaja Håkan Fagerström.

Lisätietoja:
Håkan Fagerström, toimitusjohtaja, Finferries
puh: 040 515 6329, sähköposti: hakan.fagerstrom(at)finferries.fi


Tilaa RSS-syöte