Asiakastutkimus kehitti konkreettisesti Finferriesin toimintaa

Julkaistu 11.07.2014

Asiakastutkimus kehitti konkreettisesti Finferriesin toimintaa

Finferries liikennöi yli 40 reitillä ympäri Suomea sekä yhteysaluksilla että lautoilla. Vuoden aikana reiteillä kulkee yli 10 miljoonaa matkustajaa ja kesäisin vesistöalueilla eletään Finferriesin näkökulmasta sesonkiaikaa.
Viime vuonna Finferries toteutti yhteistyössä Innolink Reseach Oy:n kanssa asiakastyytyväisyyskyselyn kaikilla reiteillään ja asiakkaiden antama palaute antoi syytä sekä nettisivujen uudistamiseen että liikennetiedotteiden julkaisemisen nopeuttamiseen. Tänä kesänä julkaistussa nettisivujen uudistuksessa on mukana paljon toivottu karttatoiminto, jonka avulla reitit on helpompi löytää, matkusti sitten Järvi-Suomessa tai rannikolla. Finferries uusi myös liikennetiedotteiden julkaisujärjestelmän, jotta tiedotteet liikennepoikkeamista saadaan jakeluun mahdollisimman reaaliaikaisesti.

- Asiakastutkimus antoi meille selkeät askelmerkit toiminnan kehittämiselle. Oli myös hienoa todeta, että asiakastutkimuksen kautta henkilökuntamme sai paljon positiivista palautetta ja selkeää näyttöä siitä, että heidän työtään arvostetaan kaikkialla Suomessa. Lämmin kiitos kaikille kyselyyn vastanneille siitä. Toivomme, että myös tänä kesänä asiakkaat antavat palautetta, kun kyselyjä jaetaan reiteillämme heinäkuussa, kertoo Finferriesin viestintäpäällikkö Jutta Valkeinen.

- Ilahduttavaa on, että vastaajien tärkeimmiksi kokemissa tekijöissä Finferries onnistui viime vuonna erinomaisesti. Erityisesti turvallisuuden tunne matkustamisessa sekä henkilökunnan luottamusta herättävä esiintyminen nousivat parhaiten onnistuneiden tekijöiden joukkoon. Myös asiakkaiden antama yleisarvosana 8,4 (asteikolla 1-10) kertoo siitä, että Finferriesin toimintaan luotetaan, arvioi viime vuoden tuloksia Innolink Research Oy:n tutkimuspäällikkö Katja Rantakeisu.

Asiakastyytyväisyyskyselyyn voi heinäkuun aikana vastata molemmilla kotimaisilla kielillä myös Finferriesin nettisivuilla: www.finferries.fi. Kaikkien vastanneiden kesken arvotaan 3 kpl 200 euron lahjakorttia.

Lisätietoa: Viestintäpäällikkö Jutta Valkeinen, jutta.valkeinen@finferries.fi, puh. 0400-406 614

Finferries liikennöi seuraavilla reiteillä:
Alassalmi, Arvinsalmi, Barösund, Bergö, Eskilsö, Hailuoto, Hanhivirta, Hirvisalmi, Hämmärönsalmi, Hätinvirta, Högsar, Högsåra, Kasnäs-Hiittinen, Keistiö, Kivimo, Koivukanta, Kokkila, Korppoo-Houtskari, Korppoo-Norrskata, Kortesalmi, Kotka-Pyhtää, Kuparonvirta, Kyläniemi, Lamposaari, Mossala, Nauvo-Korppoo, Nauvon pohjoinen reitti, Palva, Parainen-Nauvo, Pellinki, Puutossalmi, Rongonsalmi, Räisälä, Houtskari-Iniö, Iniö-Kustavi, Saverkeit, Skåldö, Tappuvirta, Vartsala, Vekaransalmi, Velkuanmaa, Velkuan reitti, Våno.