Vaikuta Finferriesin lauttojen ja yhteysalusten toimintaan!

Julkaistu 07.07.2017

Lasten on päästävä kouluun, luotolaisten mantereelle töihin ja mökkiläisten lomanviettoon – toimivien liikenneyhteyksien ylläpitäminen tuhansien järvien ja saarien maassa vaatii lauttoja, losseja ja yhteysaluksia. Finferriesin 44 reitillä kulkeekin vuosittain miljoonia ajoneuvoja ja matkustajia.

Toimintaa kehitetään asiakas huomioiden, joten kaikilla reiteillä tehdään kesäisin laaja asiakastyytyväisyyskysely. Tänä vuonna asiakastyytyväisyyskyselylomakkeita jaetaan reiteillä koko heinäkuun ajan ja siihen voi vastata myös osoitteessa http://vastaa.innolink.fi/finferries/ (klikkaa kyselyyn tästä).

– Viime vuoden asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset johtivat muun muassa siihen, että olemme julkaisseet ilmaisen mobiilisovelluksen, josta esimerkiksi löytyy kätevästi oman suosikkireitin tiedot, kertoo Finferriesin viestintäpäällikkö Jutta Valkeinen.

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset vaikuttavat myös reiteillä työskentelevään henkilökuntaan. Viime vuoden tulosten ansiosta Suomen pohjoisin lossi, Kemijärven Räisälän lossi, valittiin Vuoden Reitiksi. Valkeinen kertoo, että asiakkaiden antamaa palautetta käsitellään myös henkilöstötapaamisissa.

– Matkustajamme ovat aina vastanneet todella aktiivisesti. Viime vuonna saimme yli
3 000 vastausta ja asiakkaiden antama yleisarvosana toiminnallemme oli 8,6 asteikolla 1-10. Tällaisia erinomaisia tuloksia on todella hienoa käydä läpi reiteillä työskentelevien kanssa. Iso kiitos kaikille vastaajille!

Kaikkien asiakastyytyväisyyskyselyyn vastanneiden kesken arvotaan kolme kappaletta 200 euron lahjakorttia. Arvonnan ja asiakastyytyväisyyskyselyn suorittaa Innolink Research.