Vaikuta Finferriesin lauttojen ja yhteysalusten toimintaan!

Julkaistu 01.07.2016

Lasten on päästävä kouluun, luotolaisten mantereelle töihin ja mökkiläisten lomanviettoon – toimivien liikenneyhteyksien ylläpitäminen tuhansien järvien ja saarien maassa vaatii lauttoja, losseja ja yhteysaluksia. Finferriesin 44 reitillä kulkeekin vuosittain miljoonia ajoneuvoja ja matkustajia.

Toimintaa kehitetään asiakas huomioiden, joten kaikilla reiteillä tehdään kesäisin laaja asiakastyytyväisyyskysely. Tänä vuonna asiakastyytyväisyyskyselylomakkeita jaetaan reiteillä koko heinäkuun ajan ja siihen voi vastata myös netissä (klikkaa tästä).

– Viime vuoden asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset johtivat muun muassa siihen, että olemme nyt kehittämässä mobiilisovellusta, josta esimerkiksi löytyy kätevästi oman suosikkireitin tiedot, kertoo Finferriesin viestintäpäällikkö Jutta Valkeinen.

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset vaikuttavat myös reiteillä työskentelevään henkilökuntaan. Viime vuoden tulosten ansiosta Alassalmen lossi valittiin Vuoden Reitiksi. Asiakkaiden antamaa palautetta käsitellään myös henkilöstötapaamisissa.

– Finferriesin aikaisemmille tutkimuksille on ollut tyypillistä se, että matkustajat ovat vastanneet todella aktiivisesti. Näin he selkeästi haluavat viestiä varustamolle palvelun toimivuudesta. Viime vuoden tulokset olivat erinomaiset. Asiakkaiden antama yleisarvosana oli Finferriesille ennätyksellinen 8,6 asteikolla 1-10, kertoo tutkimuksen suorittavan Innolink Research Oy:n tutkimuspäällikkö Pasi Lahtinen.

Kaikkien asiakastyytyväisyyskyselyyn vastanneiden kesken arvotaan kolme kappaletta 200 euron lahjakorttia. Viime vuoden voittajat olivat Anja Kunnari, Jyrki Kuitto ja Uolevi Vuorinen.

Lisätietoa:
Viestintäpäällikkö Jutta Valkeinen, Finferries, p: 0400 406 614, jutta.valkeinen@finferries.fi
Tutkimuspäällikkö Pasi Lahtinen, Innolink Research, p: 040 5339367, pasi.lahtinen@innolink.fi