Finferries ansvarskampanj togs glatt emot

Utgiven 12.10.2023

Finferries ansvarskampanj, som körde i gång på den riksomfattande reflexdagen söndagen 1.10.2023, lyckades över förväntningarna. Ansvarskampanjen var i gång en vecka, under vilken fartygens besättningar delade ut sammanlagt 5000 reflexer på bolagets färjor, vajerfärjor och förbindelsebåtar.

Enbart på den första kampanjdagen delades det ut nästan 2000 reflexer till passagerare på de största färjerutterna och sedan delades det ut reflexer under vecka 40 på alla rutter så långt det räckte till.

”Våra ledningsgruppsmedlemmar var på en del av rutterna och delade ut reflexer och feedbacken vi fick av våra passagerare var väldigt positiv och reflexerna togs glatt emot. Vi är nöjda över att kampanjen var lyckad och att vi i och med kampanjen kunde uppmuntra våra passagerare att använda reflex. Vi planerar att göra detta till en årlig kampanj”, berättar Finferries verkställande direktör Håkan Fagerström.

Tilläggsinformation:
Håkan Fagerström, verkställande direktör, Finferries