Påverka verksamheten på Finferries färjor och förbindelsefartyg!

Utgiven 01.07.2016

Barnen måste kunna ta sig till skolan, öborna till arbetet och sommargästerna ut till stugan – för att upprätthålla trafikförbindelserna i vårt land av tusentals sjöar och öar krävs det frigående färjor, vajerfärjor och förbindelsefartyg. Finferries 44 rutter transporterar varje år miljontals fordon och passagerare.

Verksamheten utvecklas med beaktande av kunderna och därför genomförs varje sommar en omfattande kundnöjdhetsenkät. I år delas blanketterna ut på rutterna under hela juli men man kan även svara på enkäten på webben (klicka här).

– Resultaten från kundnöjdhetsenkäten i fjol ledde bland annat till att vi nu utvecklar en mobilapplikation med hjälp av vilken man kan t.ex. behändigt få fram information gällande sin egen favoritrutt, berättar Finferries kommunikationschef Jutta Valkeinen.

Resultaten från enkäten har betydelse även för personalen på rutterna. Tack vare resultaten i fjol utsågs Alassalmi-färjan till Årets Rutt. Responsen från kunderna behandlas även på personalmöten.

– Typiskt för Finferries tidigare enkäter är att passagerarna har varit mycket aktiva med att svara. De vill helt klart föra fram till rederiet sina åsikter om hur tjänsten fungerar. Resultaten i fjol var utmärkta. Det allmänna vitsordet som kunderna gav var 8,6 på skalan 1–10 vilket var för Finferries rekordartat, berättar undersökningschef Pasi Lahtinen på Innolink Research Oy som genomför enkäten.

Bland alla dem som svarat på kundnöjdhetsenkäten utlottas tre presentkort på 200 euro. Förra årets vinnare var Anja Kunnari, Jyrki Kuitto och Uolevi Vuorinen.

Ytterligare information:
Kommunikationschef Jutta Valkeinen, Finferries, tfn 0400 406 614, jutta.valkeinen@finferries.fi
Undersökningschef Pasi Lahtinen, Innolink Research, tfn 040 533 9367, pasi.lahtinen@innolink.fi