Ajankohtaista

Rekry: lossinkuljettajaksi Tammisaareen? - 15.11.2019 10:49

Haemme Skåldön lossille Tammisaareen vakituiseen työsuhteeseen Lossinkuljettajaa.

Työ on jatkuvaa kolmivuorotyötä ja viikon työaika on keskimäärin n. 24 tuntia.
Lossinkuljettajan tulee omata seuraavat pätevyydet:
- Lossinkuljettajan pätevyys tai sitä korkeampi kansipäällystön ammattipätevyys. Lossinkuljettajan pätevyyden saat meidän kauttamme!
- Lääkärintodistus soveltuvuudesta lossinkuljettajaksi (alle 3 vuotta vanha)
- Aluksen radioaseman käyttöön oikeuttava pätevyystodistus eli henkilökohtainen VHF meriradioliikenteen pätevyystodistus tai ammattiradiopätevyystodistus (SRC, ROC, tai GOC)
- Voimassa oleva hätäensiapu-todistus tai EA1 (alle 3 vuotta vanha)
Hakijan tulee olla täysi-ikäinen ja kaksikielinen. Toivomme hakijalta myös palveluhenkisyyttä ja korkeaa turvallisuusajattelua.

Tarjoamme ainutlaatuisen työympäristön luotettavassa valtio-omisteisessa varustamossa, joka kehittää toimintaansa ympäristön ja asiakkaiden ehdoilla.

Haku päättyy 30.11.2019 ja työ alkaa heti sopivan henkilön löydyttyä.

Vapaamuotoiset hakemukset ja CV sähköpostitse: mikko.balvik@finferries.fi


Kortesalmi - 15.11.2019 09:02

Lauttapaikka: Kortesalmi
Tilanne: Liikennekatkos
Syy: Huoltotyöt
Lisätietoa: Suoraan lauttapaikalta

Mergus lautta-aluksella läheltä piti –tilanne 13.11.2019

Lautta-alus Merguksella on tapahtunut läheltä piti –tilanne tänään klo 12:48 matkustaja-rahtilaiva Finnswanin kanssa.
Yhtiö on raportoinut tapahtuneesta viranomaisille ja tilannetta selvitetään.

Lautta-aluksella oli tapahtumahetkellä 2 matkustajaa ja 3 miehistön jäsentä. Mergus teki väistöliikkeen yhteentörmäyksen välttämiseksi.
Kukaan ei loukkaantunut tilanteessa ja alus jatkaa liikennettä normaalin aikataulun mukaisesti.

Lisätietoja: Turvallisuus- ja liikennejohtaja Pasi Roos, puh 050 541 0838


Finferries tilaa uuden ympäristöystävällisen hybridilautan

Ympäristötyö lauttaliikenteessä jatkuu –
Finferries tilaa ympäristöystävällisen hybridilautan Ahvenanmaan liikenteeseen


Finferries on tilannut uuden sähkökäyttöisen hybridilautan. Ympäristöystävällinen lautta tulee liikenteeseen Ahvenanmaan maakuntahallituksen kilpailuttamalle Föglön reitille. Lautan liikennöinnistä ja ylläpidosta vastaa yhtiön ahvenanmaalainen osakkuusyhtiö Ansgar Ab.
Uuden lautan energialähteinä toimivat ensisijaisesti maasähköllä ladattavat akkupaketit sekä niiden rinnalla varmistuksena dieselgeneraattorit. Suunnittelukriteereissä on korostettu mm. matkustusmukavuutta ja toimintavarmuutta. Lopputuloksena saadaan uusinta teknologiaa hyödyntävä vähäpäästöinen alus.

Sähkökäyttöinen hybridilautta tulee olemaan 100,5 metriä pitkä, 17,4 metriä leveä ja kapasiteetiltaan 90 henkilöauton lautta-alus. Liikennöinti Ahvenanmaan Föglön reitillä aloitetaan 1.4.2022.
Finferriesin edellinen uudislautta, Suomen ensimmäinen hybridilautta Elektra, toimii vertailukohtana uuden lautan suunnittelulle.
- Ympäristöystävällinen Elektra on ollut menestys. Sen innovatiivinen hybridijärjestelmä on saanut lukuisia kansainvälisiä palkintoja. Aiempia maantielauttoja isompi Elektra on muuttanut täysin liikenteen sujuvuuden Suomen vilkkaimmalla lauttareitillä Paraisista Nauvoon, kertoo Suomen Lauttaliikenne Oy:n toimitusjohtaja Mats Rosin.
Uuden hybridilautan toimittajaksi valikoitui pitkän ja yksityiskohtaisen valintaprosessin jälkeen Elektrankin rakentanut puolalainen Crist telakka. Sopimus sisältää myös option toisesta vastaavasta hybridilautasta. Finferries lähetti kilpailutusta varten tarjouspyyntöjä 23 telakalle, joista 6 oli kotimaisia. Suomalaisista telakoista ainoastaan yksi antoi tarjouksen.
- On hienoa, että tiedämme aluksen rakentuvan kokeneissa käsissä ja odotamme vähintään yhtä luotettavaa ja laadukasta lopputulosta kuin Elektra. Toki oli pettymys huomata, että ainoan suomalaisen telakan tarjous oli merkittävästi
kalliimpi kuin tarjouskilpailun voittajan, toteaa Rosin.
Aluksella käytettävän uuden tekniikan toimittaa Siemens, joka niin ikään toimitti innovatiivisen hybridijärjestelmän myös Elektralle.
- Voisi sanoa, että uusi alus on Elektra 2.0. Tekniikka on tällä saralla kehittynyt huikeasti viime vuosina. Tarjoamme matkustajille ympäristöystävällisen ja toimintavarman lautan, Rosin kiteyttää.


Parainen-Nauvo - 12.11.2019 09:54

Lauttarannan liikennevalot ovat jälleen käytössä.


Tilaa RSS-syöte

2017 Suomen Lauttaliikenne Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.